۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶

مایکل مور از طرح سلامت اوباما انتقاد کرد

مایکل مور از طرح سلامت اوباما انتقاد کرد

مایکل مور کارگردان منتقد آمریکایی این بار اوباما را به خاطر طرفداری از صنعت بیمه به زیر تیغ نقد برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مایکل مور در مقاله‌‌ای که در نیویورک تایمز به چاپ رسید برنامه بیمه سلامتی اوباما را که به "اوباما کِر" مشهور شده است، هم "افتضاح" و هم "خدادادی" نامید.

او به این نکته اشاره کرد که لایحه مراقبت از سلامت قابل پرداخت برای افراد نیازمند، برای افرادی مانند دوست خودش دانا اسمیت که سرطان دارد و به خاطر مشکلات گذشته سلامتی اش ورشکست شده بود، مراقبت سلامتی فراهم کرده است. اما مور یادآور می‌شود که مشکل اساسی سیستم رییس جمهور این است که این لایحه به جای اینکه تمدید سیستم سلامت پزشکی باشد، طرحی است که به نفع صنعت بیمه تمام می شود و اوباما هم می دانست که برای به نتیجه رسیدن درست این طرح باید بیشتر از این بر پارلمان فشار می آورد.

مور ادعا می‌کند که "اوباما کِر" تنها نمونه دستکاری شده سیستم مراقبت از سلامتی است که توسط میت رامنی در ماساچوست راه اندازی شده بود. او نوشت: رییس جمهور اوباما سیستم طرح شده توسط رامنی را که در واقع برنامه ای برای دست نخورده نگه داشتن صنعت بیمه شخصی بود، پایه کارش قرار داد و تنها چند بندش را بهتر کرد.

مور قبلا در سال 2007 با ساخت فیلم "مریض" به مساله کمپانی های بیمه و سیستم مراقبت از سلامت آمریکایی پرداخته بود.

او همچنین مطرح کرده که بخش "قابل پرداخت" لایحه مراقبت از سلامت، در واقع برای بسیاری از مردم حقیقت ندارد. او نوشت ارزان ترین برنامه ای که برای یک زوج شصت ساله که با حقوق سالانه 65 هزار دلار زندگی می کنند موجود است، 12 هزار دلار خرج بر می دارد، اما پرداخت آن محقق نمی شود.

در انتها او از مردم می خواهد به دنبال تغییراتی برای به وجود آمدن یک سیستم مراقبت از سلامت جهانی باشند که شامل توسعه و گسترش حمایت سلامتی و خلق سیستمی است که توسط دولت کنترل می‌شود و کمپانی های خصوصی بیمه در آن دستی ندارند.

مایکل مور که از هواداران اوباما بود، چندی پیش نیز برنامه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین اوباما را زیر سوال برده و گفته بود اوباما اشتباه می کند، باید این کارها را متوقف کند، دیگر نباید وارد کشورهای مردم دیگر شود، باید از کشتن مردم دست بردارد.

مایکل مور که در مورد عملکرد کنونی اوباما نظرهای مختلفی دارد، در فیلم های قبلی اش به موضوع هایی مانند کمبود بودجه، کنترل قانون حمل اسلحه، جنگ عراق و تامین سلامت پرداخته و همیشه جریان‌ساز بحث های سیاسی شده است. 

او که برنده جایزه اسکار هم هست، برای انتقادهای پرسروصدایش روی جلد مجله تایم نیز جای گرفته است.

کد خبر 2206713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha